Adwords
Google Adwords is een adverteerprogramma dat vanuit Google is opgericht. Met Adwords kan men doelgericht adverteren in de zoekresultaten van Google. Dit doet men door op de pagina van Google Adwords zijn branche of bedrijfstak te voeren in de zoekbalk. Uit deze resultaten ziet men vele verschillende zoekwoorden die gerelateerd zijn aan deze branche of bedrijfstak. Bij de resultaten staat o.a. hoe hoog de gemiddelde zoekopdrachten zijn per maand, hoe hoog de concurrentie is per zoekwoord en hoe hoog de kosten zijn.
Betaling is per klik
Per klik moet men betalen aan de adverteerder wanneer een persoon op de link klikt in de zoekresultaten. Het kan zijn dat de resultaten waarin u zichtbaar zijn genavigeerd aan de linkerkant van de pagina, maar wanneer u bepaalde producten aanbiedt kan het ook zo zijn dat u aan de rechterkant van de pagina wordt geplaatst, dat is bij de gesponsorde koppelingen. Bij het afsluiten van de overeenkomst dient de gebruiker een bepaald bedrag op zijn account te zetten. Dit bedrag daalt bij iedere klik. Is het bedrag op, dan verdwijnt de link in de hoge zoekresultaten.
Gaan voor het hoogst haalbare
Door in te zetten op bepaalde zoekwoorden komt men automatisch hoger in de zoekresultaten van Google. Het voordeel van deze adverteer methode is dat de men met een simpel zoekwoord ontzettend veel traffic kan ontvangen op zijn website, en dan hoeft de website zelf niet eens te beschikken over een geweldig design over inhoudt. Door effectief en doelgericht gebruik te maken van Google Adwords kan de gebruiker snel zijn conversie & leads naar een hoger niveau tillen.
Terug naar overzicht